onsdag 3. juni 2015

En skikkelig god eggesalat

I kveld fikk jeg lyst på en eggesalat. En skikkelig god eggesalat. 
Og jeg ville bruke den nye gurkemeie-eddiken fra jobb. Og den måtte ha litt sting...
Ingen store krav, altså...
Vel, jeg synes jeg fikk det ganske bra til! ;)
*smatt*
Denne oppskriften er nok til en skikkelig god kvelds for 2 personer. Og kanskje er der litt igjen til frokost..?


3 ss lettmajones
3 ss mager kesam
3-4 ts gurkemeie-eddik fra Oliviers & Co
1/4 ts chilipulver
1/4 ts tørkede chiliflak (ta gjerne mer om ønskelig)
nykvernet pepper 
ca 2 ss finhakket rød paprika
1 vårløk (jeg brukte kun det grønne)
2 hardkokte egg
3-4 skiver spekeskinke, finstrimlet

Kok eggene og avkjøl dem i kaldt vann. Ta av skallet og del dem både på langs og på tvers i eggedeleren. 
Rør sammen majonesen og kesamen i en skål, og visp inn eddiken. 
Tilsett chilipulver og chiliflak, og nykvernet pepper etter smak. Bland godt. 
Ha oppi paprika, vårløk, eggebitene og spekeskinken, og bland alt forsiktig sammen.
La gjerne stå litt, sånn at smakene setter seg. 


Har du nå i tillegg noen nystekte rundstykker, er det bare å innta kosemodus! 
Håper det smaker! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar